تبلیغات

آمار بازدید

کاربران آنلاین: 2
بازدید امروز : 278
بازدید دیروز : 1007
بازدید این هفته : 3323
بازدید این ماه : 8192
کل بازدیدها : 735648

دیدنی و شنیدنی

 .:: “اخراجی‌ها” معادلات امریکا را به هم ریخت ! ::.

مسعود ده‌نمکی که پس از نمایش فیلم اخراجی ها که علاوه بر انتقاد همه منتقدین، مورد انتقاد اهالی جنگ و دفاع مقدس قرار گرفت در یادداشتی جالب توجه، “اخراجی‌ها” را فیلمی دانست که معادلات امریکا را به هم ریخته و آن را پرمخاطب‌ترین، محبوب‌ترین و فیلمی برای آشتی نسل جدید با رزمندگان دفاع مقدس معرفی کرد. به گزارش برنا، مسعود ده‌نمکی که این روزها سرگرم تدارک آغاز قسمت دوم فیلم اخراجی‌هاست، در یادداشتی که به گفته خودش آخرین یادداشت درباره “اخراجی‌های اول” است، منتقدان خویش را باز هم به نقد کشید.

وی نوشته است: دیگر نمی خواستم مطلبی در مورد اخراجی های ۱بنویسم اما مقاله روزنامه آمریکایی و مصاحبه آقای […] با روزنامه کارگزاران که گفته بود به او فشار می آوردند به اخراجی ها جایزه بدهد و البته زور ایشان به آنها رسید! مرا وا داشت تا آخرین یادداشت را بر اخراجی های یک بنویسم… اخراجی ها معادلات آمریکا را به هم ریخت اما روزنامه جمهوری اسلامی برایش شمشیر را از رو بست…

کارگردان مستند فقر و فحشا به شکل جالب و قابل تاملی به افتخارات “اخراجی‌ها” اشاره کرده و گفته است : اخراجی ها پر مخاطب ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شد اما یک تهیه کننده و کارگردان سینما شکایت به دفتر یکی از مقامات عالی رتبه نظام بردند و در مصاحبه های خود دم از استقلال عمل و تحمل یکدیگر زدند… اخراجی ها محبوب ترین فیلم سینمایی دفاع مقدس بر اساس نظر سنجی برنامه شبکه ۵ با صد ها هزار رای شد اما کارگردان سینمای دفاع مقدس و تهیه کننده معروفش به گلایه نزد آقای محسن رضایی فرماده سابق سپاه رفتند تا از او بخواهند که دیگر از ساختار شکنی اخراجی ها حمایت نکند. اخراجی ها آشتی نسل جدید با رزمنده ها بود اما یک فرهنگسرا در اختیار یک آلت دست قرار گرفت تا با ایجاد مثلا نهضت وبلاگ نویسی اخراجی ها را منفور کنند…

ده نمکی همچنین به همکاران سابق خود نیز تاخته است و نوشته است : اخراجی ها داستان آدم سازی جنگ را به عینه به تصویر کشید اما یا لثارات و انصار و اموال بخشی از بنیاد شهید در خدمت تخریب آن قرار بگیرد تا بگویند اخراجی ها مستند نیست! رئیس ستاد ائمه جمعه سراسر کشور در کنگره ای از ائمه جمعه می خواهد یک بار دیگر اخراجی ها را تماشا کنند، آنوقت سازنده اخراجی ها باید در پله های دادگستری به خاطر ندانمکاری یک جویای نام بالا و پایین شود…

وی در ادامه نوشته است : اخراجی ها رکورد تاریخ سینمای ایران را شکست اما توان تشکیلاتی و …. فلان‌جا …. در خدمت قاچاق فیلم قرار گرفت تا حال حضرات بیشتر از این خراب نشود… وفقط دست فروش‌ها مجازات شدند و البته دیگر فیلمی قاچاق نشد تا نوبت به اخراجی های۲ برسد… و با این همه افتخار مانعی نبود برخی دوستان برای رضای خدا فحش بدهند و علیه اخراجی ها چهار فیلم بسازند و…

 

  غارهای مدل جدید

———————

www.shifteh.net

 



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
www.shifteh.net
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
www.shifteh.net
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
www.shifteh.net
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
www.shifteh.net
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
www.shifteh.net
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
www.shifteh.net
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
www.shifteh.net
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
www.shifteh.net
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
www.shifteh.net
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

 ۱۰ نقاشی گرانقیمت جهان

 

 

 

 

۱۰٫ $۷۸,۱۰۰,۰۰۰٫ Pierre-August Renoir – Le Moulin de la Galette. At the time of its sale in 1990, it was the second most expensive painting ever sold. This masterpiece even went to the same person that bought number one at the time, Daishowa Paper Manufacturing Co. chairman Ryoei Saito. Again, he wanted this one cremated with him as well, but his companies ran into problems with loans and debt so it had to be sold on as collateral.


۹٫ $۸۰,۰۰۰,۰۰۰٫ Jasper Johns – False Start. Another painting formerly owned by Geffen and allegedly sold to CEO of the Citadel Investment Group, Kenneth C. Griffin, making it the most expensive painting to be sold by a living artist, the iconic Jasper Johns.

۸٫ $۸۲,۵۰۰,۰۰۰٫ Vincent van Gogh – Portrait of Dr. Gachet. Up for auction in 1990 and purchased by Japanese businessman Ryoei Saito, this was – at the time- the most expensive painting in the world. Saito (then 75) caused controversy at the time, stating that when he died, he’d have the painting cremated along with him. This was later cleared up as he claimed that he was only using the expression to show his intense affection for it.

۷٫ $۸۶,۳۰۰,۰۰۰٫ Francis Bacon – Triptych, 1976. Breaking the previous sale record of his work ($52.68 million), Bacon’s 3-piece masterpiece was sold to Russian billionaire Roman Abramovich, smashing the previous estimate of $70 million.

۶٫ $۸۷,۹۰۰,۰۰۰٫ Gustav Klimt – Portrait of Adele Bloch-Bauer II. The only model to be painted twice by Klimt and sold a few months after the first version, this portrait of Bloch-Bauer was part of a lot in 2006 of four Klimt paintings that went on to fetch a total of $192 million. Buyer unknown. Click Here and go compare other paintings by Gustav Klimt.

۵٫ $۹۵,۲۰۰,۰۰۰٫ Pablo Picasso – Dora Maar au Chat. Another Picasso, the second highest price ever fetched at auction, and another anonymous buyer. Auctioned in 2006, a mysterious Russian bidder took this home (along with a Monet and a Chagall, spending over $100 million) and no one has since found out who he was. The ownership of the painting has still not been made public.

۴٫ $۱۰۴,۲۰۰,۰۰۰٫ Pablo Picasso – Garçon à la pipe. So far the highest price a painting has ever fetched at auction (as the others were all sold privately), and was the first painting to break the $100 million barrier (it was sold in 2004, whilst 1-3 were all in 2006). The strange thing is that it was never made public as to who expressed such an interest in Picasso’s portrait of a smoking Parisian.

۳٫ $۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰٫ Gustav Klimt – Portrait of Adele Bloch-Bauer I. This was sold by Maria Altmann, who – after a lengthy and complicated court battle – was deemed rightful owner of this Klimt and several others. Altmann was named as an inheritor of the painting in the will of by the widowed husband of the model herself, despite the efforts of the Austrian State, as Adele Bloch-Bauer had originally left the painting to the State Gallery in her own will. The painting was bought by Ronald Lauder for his Neue Galerie in New York, to be the centerpiece of a collection of Jewish-owned art rescued from the Nazi looting that took place in the Second World War.

۲٫ $۱۳۷,۵۰۰,۰۰۰٫ Willem de Kooning – Woman III. Another painting sold by Geffen in 2006, but this time bought by billionaire Steven A. Cohen. It is part of a series of 6 painted by de Kooning in the period of 1951-53, which revolved around the theme of a woman, and is allegedly the only Woman still in private hands.

۱٫ $۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰٫ Jackson Pollock – No.5, 1948. It is claimed by the New York Times that this painting was sold by David Geffen (of Geffen Records), to David Martinez (managing partner of Fintech Advisory). However, a press release issued on behalf of Martinez states that he didn’t actually purchase the painting. So the truth is shrouded in mystery, and it can only be rumored to have sold for a record-breaking $140 million

———————-

 

 معرفی یکی از بهترین فیلمهای جهان

بچه های هوانگ شی
The Children of Huang Shi

کارگردان: راجر اسپاتیس وود. فیلمنامه: جین هاوکسلی، جیمز مک مانوس. موسیقی: دیوید هیرشفیلدر. مدیر فیلمبرداری: ژیائودینگ ژائو. تدوین: جیوفری لمب. طراح صحنه: استیون جونز-اوانز. بازیگران: جاناتان ریس مه یرز[جورج هاگ]، چاو یون-فت[چن هانشنگ]، رادا میچل[لی پیرسون]، میشله یئوه[خانم وانگ]، گوانگ لی[شیکای]. ۱۱۴ دقیقه. محصول ۲۰۰۸ استرالیا، چین، آلمان. نام دیگر: Escape from Huang Shi.
سال ۱۹۳۷٫ خبرنگار انگلیسی جوانی به نام جورج هاگ که برای پوشش خبری و تهیه عکس از حمله ژاپنی ها به شهر نانکینگ در چین رفته، توسط سربازان ژاپنی دستگیر می شود. اما در لحظه اعدام به شکلی معجزه اسا توسط گروهی از پارتیزان های چنین به رهبری چن هانشنگ نجات می یابد. چن او را به لی پیرسون پرستاری از اعضای صلیب سرخ می سپارد و لی نیز او را به یتیم خانه ای دوردست می فرستد. هدف لی از این کار ترغیب جورج به اقامت در آنجا و سر و سامان دادن به وضعیت یتیم خانه است. کاری که جورج ابتدا از آن سر باز می زند، اما بعدها با دیدن بیچارگی کودکان تصمیم به ماندن می گیرد. او برای نگهداری از کودکان نیازمند کمک های مالی افراد متمکن شهر از جمله بانو وانگ است که با وجود داشتن شیره کش خانه و فروش مواد مخدر، دست و دل بازانه از وی و یتیم خانه حمایت می کنند. اما پیشروی نیروهای ژاپنی ماندن در یتیم خانه را غیر ممکن می سازد. جورج تصمیم می گیرد برای رساندن کودکان به جایی امن سفری طولانی را آغاز کند. تنها کسانی که در این پیاده روی طولانی کمک می کنند، لی-که عاشق جورج شده- و چن-پارتیزان رک گوی کمونیست- هستند. جورج به همراه ۶۰ کودک سفری طاقت فرسا از میان کوه ها لیو پان شان و صحرای مغولستان آغاز می کند و سرانجام موفق می شود بعد از تحمل مصائب فراوان به مقصد برسد. اما خود مدت زمانی کوتاه پس از رسیدن به هدف بر اثر بیماری می میرد.

چرا باید دید؟
راجر اسپاتیس وود متولد ١٩۴۵ اتاوا از استان اونتاریوی کاناداست. در بریتانیا بزرگ شده، اما همه او را فیلمسازی آمریکایی می شناسند. از دهه ١٩٧٠ در مقام تدوین گر وارد عالم سینما شده و تعدادی فیلم قابل توجه تلویزیونی نیز کارگردانی کرده است. اولین فیلمش قطار وحشت محصول مشترک کانادا و آمریکا بود و از آن زمان تاکنون اغلب فیلم هایی که ساخته، تولید آمریکا محسوب می شوند. اسپاتیس وود با زیر آتش-یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما با محوریت خبرنگار جنگی- در ١٩٨٣ برای اولین بار در میان منتقدان دنیا شناخته شد و از آن زمان تا حال امضای خود را پای فیلم های متفاوت و اکثراً پول ساز چون شلیک به قصد کشتن، روز ششم، همیشه فردایی هست[از سری جیمز باند] و این اواخر Ripley Under Ground انداخته است. بی تعارف باید گفت که تمامی این فیلم ها هر چند حرفه ای و خوش ساخت هستند، اما هرگز از نظر جدیت و ساختار به پای دو فیلم اولیه او تعقیب دی. بی. کوپر و زیر آتش نمی رسند. آخرین فیلمی که قبل از بچه های هوانگ شی از وی به نمایش در آمد با شیطان دست بده نام داشت که پس از دو دهه بازگشت به همان حال و هوای زیر آتش و توجه به موضوعی جدی و باب روز یعنی حقوق بشر و حفاظت از آن داشت. بچه های هوانگ شی که با فاصله زمانی کوتاهی از با شیطان دست بده به نمایش در آمده، از نظر تماتیک در همان راستا قرار می گیرد و باز ماجرایی واقعی را به روی پرده بازتاب می دهد. داستان مردی که برای نجات دیگران همه چیز خود را فدا می کند تا وظیفه انسانی خویش را به جا آورده باشد.
فیلم بر اساس داستانی واقعی ساخته شده و به ماجراهایی می پردازد که در سایه اغاز جنگ جهانی دوم تا چند دهه به بوته فراموشی سپرده شدند. البته در زمانه فعلی که بازار دفاع از حقوق بشر و افشای جنایت هایی که علیه بشریت صورت گرفته داغ است و اسپاتیس وود که می رود به یکی از سازندگان فیلم هایی با این تم تبدیل شود، داستان انسانی را انتخاب کرده که در هیاهوی این کشتار بزرگ عشق به همنوع و احساس مسئولیت را کشف می کند. سوژه و پرداخت در نوع خود کم نقص و همه چیز رو به کمال است. الا بازیگر نقش اصلی فیلم که سیمایی نه چندان جذاب و با وجود تلاش هایش در چینی و ژاپنی حرف زدن، دافعه برانگیز است. بر خلاف فت، یئوه و میچل که گزینه هایی بهتر از آنها را نمی توان تصور کرد. اسپاتیس وود نشان می دهد که چگونه می توان انسان هایی با مشرب و نژاد گوناگون را حول محور انسانیت گرد آورد. از خبرنگار انگلیسی جوان تا پرستار استرالیایی متعهد و از پارتیزان کمونیست تا فروشنده مواد مخدر که همگی به یک چیز-حمایت از کودکان و نجات آنها- باور دارند. اگر قصه فیلم مبنای واقعی نداشت، می شد در وقوع چنین حادثه ای شک کرد. اما خوشبختانه هنوز در دنیا انسان هایی یافت می شوند که سرشت انسانی خود را بر هر متر و معیاری ترجیح دهند. البته پخش کنندگان فیلم بر خلاف این شیوه کوشیده اند تا قتل عام تجاوز به زنان در نانکینگ را با دادن نامی دیگر به فیلم : فرار از هوانگ شی! را دستمایه کسب و کاری حلال کنند، که خوشبختانه چندان موفق نبوده اند. اگر موضوع فیلم را جذاب نمی یابید، می توانید از آن را به عنوان مبارزه چند انسان در برابر انبوهی از مصائب یا اولین محصول مشترک چین و استرالیا]با بودجه ۴۰ میلیون دلار] تماشا کنید. درامی شکیل که فیلمبرداری و موسیقی زیبایی نیز آن را همراهی می کند. پایان فیلم به شیوه فهرست شیندلر به تصاویر و سخنان بازماندگان آن واقعه اختصاص دارد که بر سندیت آن می افزاید.
ژانر: درام، تاریخی.


VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

نظر یا دیدگاه خود را بنویسید